Klachtenregeling         

                                                                   

Artikel 1

In deze regeling wordt verstaan onder:

·        Organisatie: Martens Bewindvoering

·        De Directie: Jos Martens en Francoise Martens

·        Bewindvoerder/budgetbeheerder: Jos Martens

·        Assistent Bewindvoerder/budgetbeheerder: Francoise Martens

·        Klager: De cliënt cq. wettelijke vertegenwoordiger of erfgenaam

·        Cliënt: Rechthebbende waarvan de vermogensbestanddelen onder bewind zijn gesteld bij Martens bewindvoering of een persoon met wie Martens Bewindvoering een overeenkomst heeft gesloten.

·        Bezwaar: Een mondeling of schriftelijke uiting van onvrede over de dienstverlening van de organisatie

·        Klacht: Een schriftelijk en uitdrukkelijk als klacht ingediende uiting van onvrede over de dienstverlening van de organisatie

 

Artikel 2

De regeling geldt uitsluitend voor de cliënt van Martens Bewindvoering. Hij/zij kan zich bij het indienen en behandeling van klachten door iemand laten vertegenwoordigen en/of bijstaan.

 

Artikel 3

Een bezwaar wordt binnen 14 dagen behandeld door de bewindvoerder. Deze tracht het bezwaar telefonisch of schriftelijk in overleg met de cliënt op te lossen.

De cliënt ontvangt schriftelijk bericht van de wijze waarop het bezwaar door de bewindvoerder is afgedaan. Is de cliënt niet tevreden gesteld, dan kan hij/zij binnen een maand na dagtekening van de schriftelijke bevestiging van de bezwaarbehandeling een klacht indienen.

 

Artikel 4

Klachten kunnen uitsluitend schriftelijk worden ingediend bij de organisatie. Een klacht moet worden ondertekend en tenminste bevatten:

·        Naam, adres en geboortedatum van de klager

·        de dagtekening

·        een duidelijke omschrijving van de klacht

 

Artikel 5

Een klacht wordt niet in behandeling genomen of de behandeling wordt gestaakt als

·        de cliënt zich voor of tijdens de behandeling van deze zelfde klacht tot een kantonrechter of een andere burgerlijke rechter heeft gewend

·        de klacht anoniem is

·        het feit waarover geklaagd wordt langer dan 6 maanden voor indiening heeft plaatsgevonden

 

Artikel 6
Klachten worden zo spoedig mogelijk doch uiterlijk 
binnen 6 weken behandeld door de directie. Deze stelt een onderzoek in, formuleert de klacht zo nodig nader, hoort de cliënt en tracht de klacht alsnog door bemiddeling op te lossen en deelt dit schriftelijk mede aan de cliënt.

Indien binnen 6 weken na indiening van de klacht geen oplossing is bereikt, wordt de klager door directie schriftelijk op de hoogte gesteld dat de klacht kan worden voorgelegd aan de onafhankelijke klachtencommissie van de Branchevereniging voor Professionele Bewindvoerders en Inkomensbeheerders (BPBI) of aan de toezichthoudende kantonrechter(in het geval de bewindvoerder niet bij de BPBI aangesloten is).

 

 

Artikel 7
Alle bezwaren en klachten van cliënt worden onder strikte geheimhouding afgewikkeld. Indien het noodzakelijk is bij derden informatie op te vragen, zal vooraf toestemming aan de cliënt worden gevraagd.

 

 

Artikel 8
De directie archiveert de klachten en de afhandeling daarvan in een centraal registratiesysteem.

 

 

Artikel 9
Deze regeling treedt in werking op 01-01-2018 en geldt voor onbepaalde tijd.

Contact

 

Martens Bewindvoering 

Postbus 2684

6026 ZH Maarheeze

 

KvK nummer 51604280

Btw nr.: NL001695097B69

 

 T 06-58935816

 E info@martensbewindvoering.nl

 

 

Telefonisch bereikbaar op werkdagen van maandag t/m donderdag van 08.30 - 11.00 uur.